Reágáló

Ami mostanában történt, és akad jelentőssége is.

Friss topikok

  • Treuga Mei: @MAXVAL bircaman közíró: Igazából háttérhatalmi gendernáci akadémikusbűnözők norvég pedagógus-össz... (2019.05.17. 22:04) Petíció a törvényes EP-választásokért
  • Androsz: @Ylim: "az anarchia/diktatúra mindenkinek csak addig tetszik, amíg nem őt kúrják seggbe." Pontosan. (2018.04.29. 21:37) Az új rend
  • nemecsekerno_007: @a ribancok is kidobják a csikket: Nézd meg ezt a dokumentumfilmet. Kétrészes és egy olyan valód... (2018.04.22. 19:38) Hozzáférés megtagadva
  • maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Igen, már nagy szükség volt a századik ballib pártra! (2018.04.22. 07:36) Ajánlott beszéd egy mai tüntetésre
  • Lesz még Magyar Köztársaság: Ezt vallom én is. Orbánnak már nincs szüksége kétharmadra. 90-, 67-, 56- vagy csak éppen 50+1%-os ... (2018.04.04. 14:45) Egy meg nem valósult bojkott margójára

Linkblog

Mindennapi fasizmus

2014.09.24. 02:39 | Treuga Mei | 136 komment

Címkék: közlekedés Kertész Imre Kocsis Máté kulturális local couleur magyar kulturális közösség iránytalan szándékaink

Elég fölszállni a közösségi közlekedés bármelyik járművére, hogy megértsük, mi formálja, mi hozza létre, és mi fogja fönntartani a kialakuló totalitárius rendszert.

A mindennapi fasizmus kultúrája.

Nyilván könnyed legyintéssel lehetne napirendre térni az egymást élőlényként figyelembe nem vevő mentalitás fölött. Afölött, hogyan ácsorognak bárgyatagon az üres jármű ajtajában, lehetetlenné téve a föl- és leszállást, hogyan nyomakodnak előre fölszállásnál polgártársaink, ellehetetlenítve így mások leszállását, hogyan tartják hátukon hanyag eleganciával a hátizsákot, amivel a fél járművet betöltve a zsúfoltságot elviselhetetlenné teszik, hogyan dobják maguk mellé a táskájukat az ülésre, elfoglalván a rászorulók elől a széket. És hogyan néznek félre, ha nyilvánvaló egy várandós, idős vagy beteg emberek szüksége az ülőhelyre, hogyan pillantanak az ellenkező irányba, ha babakocsis asszonyok kínnal-keservvel próbálnak fölszállni, a babakocsik számára kijelölt helyre tolni a gyermekkel telt kocsit.

babakocsi.jpeg

Tekinthetnénk persze ezt letargikus, melankolikus köztes-európai bájnak is, valami kulturális local couleurnek – ha nem látnánk a szemekben a harag, az agresszió villanását, amint már nem tudják elkerülni a szembesülést az adott helyzet tarthatatlanságával. És ha nem volna ennyire általános jelenség mindez.

A mindennapi fasizmus beleívódott a fejekbe. Nem csak a hajléktalanok, szenvedélybetegek, elesettek, munkások, kisebbségek vannak kiszolgáltatott helyzetben. Minden olyan szituációban, amelyben hatalmi viszonyrendszer alakul ki, legyen az csupán segítség igénye, kérése egy utca megtalálásában, egy termék keresése a boltban, komoly esély adódik a megaláztatásra. Az a sok önellentmondással bíró, gazdag, izgalmas, törékeny, sokrétegű, sokrétű és jelentős hagyománnyal bíró kulturális közösség, amit magyarnak hívunk, végül ezt az eredményt szülte. Szociáldarvinista, de a mindenkori énnek járandóságokat követelő, antiszolidáris és tekintélyelvű, frusztrált és narcisztikus közösséggé, nemzetté nőttük ki magunkat. Igénytelenségünkkel és egocentrikus, iránytalan szándékainkkal pusztuló kultúrává és közösséggé téve a sajátunkat.

Kertész Imrének is, Kertész Ákosnak is igaza lett. Lázár János, Kocsis Máté, Orbán Viktor csak következmények.

Mi lettünk fasisztákká. Napról napra, mindennapi létformánkkal.

A bejegyzés trackback címe:

https://re-akcio.blog.hu/api/trackback/id/tr276726197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Larry Silverstein 2014.09.24. 20:32:10

A fasisztákok ellen csakis az Összefosás segít! Megint győzni fognak!

no_successful2 2014.09.24. 20:33:06

Az efféle magatartás, egyébként még mindig főként illem kérdése, és nem egyfajta egyéni fasizálódás.

Nekem ebből nem az jött le, hogy a pestiek fasiszták, (hiszen még mindig erős itt a ballib) egyszerűen csak taplók. (A liberális gyermeknevelés áldásos hatása). Azért egy nyakast megérdemelne az, aki mondjuk elnézi, hogy egy terhes anya áll mellette. Ő meg mondjuk Faszbúkol a telóján ezerrel.

no_successful2 2014.09.24. 20:37:26

Én kemény jobbos vagyok, mégis állva utaztam legutóbb a metrón, akkor most hogy van ez ?

bölcsbagoly 2014.09.24. 20:38:18

@Κara kán: minek neked a hiteles oldal? tanuléj latinul és forditsd magyarra a latin/latin eredetű szavakat és rájössz, hogy hogyan is fognak végződni!
Az optimizare pl. optimizálás! úgy képződik mint a diagnósztizálás!
De itt sincs forrás , s az optimizálást sem ismeri fel a szótárad. nem sok ez már egy kicsit a tudatlanságból? S mi az hogy nincs forrás? az idegen szó amiből képezték az mi a franc?
Biológusként én tanitsalak benneteket latinra? Sok fafejű bölcsész és más léhűtő, ruhatűáros/büfészakos niemandja (ezt a fogalmat ismered esetleg?).

no_successful2 2014.09.24. 20:40:33

@bölcsbagoly:

Hát igen , ráadásul ilyen marhaságokkal nyomják.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2014.09.24. 20:44:30

@no_successful2: De lehet hogy pont a fasiszta nevelés hatása. Vagyis az a gyerek akinek állandóan beleugatsz az életébe, dirigálsz neki, az szarni fog rád. Az én gyermekeim "liberál-fasisztásan" lettek nevelve(kisgyerekként "fasisztásan", naggyerekként "liberálisan") és az első szavamra ugranak, ha kérek valamit. Természetesen ez fordítva is igaz. A személyes példamutatás a legfontosabb. A gyermek a saját tükörképünk. Amelyik gyereket tinédzserként akarod megnevelni, az nagyívben szarik rád. A nevelést kétéves korban kell kezdeni. De akkor még mindenki babusgatja őket és ott rontják el a dolgot. Ha akkor kap két nyaklevest, utána soha többet nem kell bántani. Igaz az elég furán hangzik, hogy egy kétéves gyereket nyakonversz, de abból többet tanul, mint az utána következő 20 év dirigálásából.

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2014.09.24. 20:47:35

@bölcsbagoly: ..ásít.. lesz link? Mert ez csak melléduma.

kugli
diagnosztizálás 30700 találat
diagnosztikálás 135 találat

Link lesz?

bölcsbagoly 2014.09.24. 20:51:43

@bluebear: te másik marha! Képzeld, az egyetemen van két kurzusom, amelyeknek a neve mit ad a jó isten, latinból származó! S milyen érdekes ez a bizonyos idegen szavak gyűjeménye egyiket sem ismeri! Ergo az ország egyik legnagyobb egyetemén van két hivatalosan meghirdetett tantárgy amelyek neve nem is szerepel ebben a szótárban! S ti ilyenre hivatkoztok?

bölcsbagoly 2014.09.24. 20:52:38

@Κara kán: tehát mégis van? csak hát a kettő nem ugyanezt jelenti. tudtad?

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2014.09.24. 20:54:58

@bölcsbagoly: Biológusként inkább maradj meg a lepkéidnél. A szóelemzéseket meg hagyd a nyelvészekre. Nem is tudtam hogy a latin az olasz. Az idegen szó amiből Te képezted, nem ugyanaz mint hogy képezték mások. Amit Te képzel, az nem feltétlenül elterjedt szóhasználat.

bölcsbagoly 2014.09.24. 20:55:23

@bluebear: az a gyerek akit nevelsz (beleugatsz az életébe szerintetek), az rendes ember lesz, nem egy drogos, léhűtő, műveletlen, faragatlan idióta mint a libsi nevelés termékei!

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2014.09.24. 20:56:44

@bölcsbagoly: ..ásít.. 135 találat minden hülyeségre van. Nincs olyan hogy diagnosztikál. Az csak a te zavaros fejedben létezik.

bölcsbagoly 2014.09.24. 20:58:11

@bluebear: miért hagynám, ha láthatóan nem értenek hozzá/nem foglalkoznak vele? A havered is rájött, hogy a gugli mégiscsak ismeri a sokat fikázott kifejezést is! Ti belepofázhattok a biológia témákba, de a biológusok ne foglalkozzanak nyelvészettel. Újabb libsi kettős mérce!

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2014.09.24. 20:58:22

@bölcsbagoly: Te tehén. Inkább járj kultúrtanfolyamra, azzal több sikert fogsz elérni, mint öt egyetemmel.

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2014.09.24. 20:58:30

@bölcsbagoly: neked a libsi szó valami kielégülést okoz? Szerintem nem tudod leírni mit értesz a libsin.

bölcsbagoly 2014.09.24. 20:58:48

@Κara kán: persze, persze, amiről nem akarsz tudomást venni, az nincs....

bölcsbagoly 2014.09.24. 20:59:46

@bluebear: a tehén nőnemű, ha tudod mi az ?

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2014.09.24. 21:00:00

@bölcsbagoly: Te hülyegyerek!

kugli muszály 3,530,000 találat

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2014.09.24. 21:00:34

@bluebear: A tinédzser gyereked is így "neveled", hogy marhának nevezed? Elképzelem mennyire tisztelheti a fasiszta-porosz nevelésed.

bölcsbagoly 2014.09.24. 21:01:18

@Κara kán: nem, csak egyszerűbb leírni, mintha a társadalom selejtjét kellene írnom. capisci?

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2014.09.24. 21:03:15

@bölcsbagoly: Jó akkor, ökör, ha neked így jobban tetszik. Nem tökmindegy? Mindenki azt kapja vissza amit ad!!!

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2014.09.24. 21:04:32

@bölcsbagoly: Szóval nem tudod leírni mit jelent a libsi? Linket sem tudsz. Tehát csak egy vén hülye vagy, fixa ideákkal.

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2014.09.24. 21:06:23

@bölcsbagoly: "nem, csak egyszerűbb leírni, mintha a társadalom selejtjét kellene írnom."
Gondoltam hogy ne tudod. csak szitokszónak használod és azt sem tudod mit jelent. :-))
Hamar kiderül rólad milyen korlátolt vagy, csak egy picit meg kell szorongatni téged.

csivava ellen dobócsillag nuncsaku 2014.09.24. 21:07:35

@Κara kán: @bluebear: Rugdossátok csak ezt a vén szenilis barmot! :-))

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2014.09.24. 21:09:05

Inkább huhogj uhu, abból többet megértünk.

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2014.09.24. 21:15:51

@bölcsbagoly: Tehát amikor Orbán a Liberális Internacionálé alelnöke volt, akkor a társadalom selejtje volt?

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2014.09.24. 21:20:57

@bölcsbagoly: Na mi van? Pizsama osztás a nyugdíjas otthonban?

tralalala 2014.09.24. 21:23:04

Tényleg kéne már csinálnom egy generátor programot, ami ilyen blogokat generál.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2014.09.24. 21:38:24

@Κara kán: Ő nem selejt, hanem a Guiness rekordok könyvében a legnagyobb köpönyegforgatók között szerepel. Először kommunista ifjú balos titkár, utána liberális alelnök, majd jobboldali centrális erőtér-generátor-predátor-kurátor-diktátor.

Alick 2014.09.24. 22:02:08

A fasizmus az lenne, ha a fegyveres ellenőrök kivégeznék a jegy nélkül utazókat és ütlegelnék a rendetlenkedőket. Amit a posztíró tapasztalt, az éppen a kikényszerített rend hiánya...

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2014.09.24. 22:08:15

@Alick: Rosszul tudod, amit Te írsz az már nácizmus, a fasizmus egy elkorcsosult válfaja. A fasizmus nem is olyan gonosz valami, mint azt sokan hiszitek. Kísértetiesen hasonlít a jelenlegi orbáni rendszerre. A Wiki ezt egyértelműen taglalja: hu.wikipedia.org/wiki/Fasizmus

fénycsepp 2014.09.24. 22:21:03

vannak emberek, akik átadják a helyúket az időseknek a metrón. vannak, akik ezt nem teszik meg. a fasisztákat máshol kell keresni, mondjuk egy indexes blog cikkecskéjében, ami mágnesként vonzza a balosokat és jobosokat.engem is, na da minek?:-o

bbwd 2014.09.24. 22:43:39

az okés, amit a poszter leírt, de mi köze van a fasizmushoz?

ez csupán az önzés és nemtörődömség, a társadalmi felelősség hiánya, az individualizmus és az önmegvalósítás jelei, ami színtiszta liberalizmus.

csak te számítasz, most élsz, kezedben a kulcs, vedd el, használd ki, valósítsd meg önmagad, gázolj át másokon, ne érdekeljen senki véleménye stb.

mi ebben a fasiszta?

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.24. 23:19:22

@FF:

Nincs kinek szólnom, mert nemigen járok proli helyeken, vagy ha mégis elkerülhetetlen, akkor igyekszem minél hamarabb és kevesebb interakcióval átjutni rajta.

Flúgatlan 2014.09.24. 23:31:36

Hát ez egy igen buta poszt!

Az udvariatlanság, önzés talán a hatalomvágy, ami megnyilvánul a buszon, villamoson mindenféle emberi gonoszság tünete, nem csupán a fasizmusé.

És Kertész Ákosnak nincs igaza. Kertész Ákos egy ultranacionalista, szemét alak. Vagy ha úgy tetszik, fasiszta (bár ez a szó igaziból mást jelentett.) "A magyar genetikusan alattvaló", "...Hogy se tanulni, se dolgozni nem tud és nem akar, csak irigyelni, és ha módja van legyilkolni azt, aki munkával, tanulással, innovációval viszi valamire."

Na, ez a fajgyűlölet, nem a buszon tolongás. Jó kis tanítvány vagy, Szerző, hogy a tömegközlekedésben mutatott visszás viselkedésből is a magyarokat gyalázod úgy általában.

Amúgy elég sok helyen (pl. több vidéki nagyvárosban) a tömegközlekedés sokkal emberségesebb, mint Bp-en. Akkor ott kevesebb a fasiszta?

Buta cikk ez, csak azt mutatja, hogy a szerzője milyen szépen beállt a magyargyűlölők kórusába és a semmiből is tud újabb ügyet kreálni, amivel fasiztázhatja a magyarokat. Gazdáitól biztos kap fejsimogatást.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.24. 23:49:05

@tralalala:

Minek? Szerinted ezt kézzel írják, nem libsibullshit-generátorral?

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.24. 23:50:26

@Flúgatlan:

Lehet, hogy ez már az új generáció. Obama már bejelentette, hogy az Egyesült Állam ezentúl több pénzzel támogatja a "civileket", "N"GO-kat.

szintetikus 2014.09.24. 23:56:11

a demokracia magaval hozza a kapitalizmust, allando verseny es romlo kozhangulat
ez bizony ilyen

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.09.25. 00:15:02

@csatika:

"Az individualizmus nem azt jelenti, hogy nem törődünk egymással, hanem azt, hogy mindenkinek egyénileg kell felelősséget vállalnia."

Vagyis átdefiniálod az individualizmus szó jelentését.

A poszt meg jellegzetes ballibsi óbégatás. Mivel nincs elég fasizmus az országban - sőt semmilyen nincs -, ráfogod valamire, hogy fasizmus, s aztán lehet ajvékolni.

limbekcs 2014.09.25. 00:19:58

egy kis g.nácizmus: a bölcsőszájú hal az, akinek beleÍvódnak a fejébe az ivadékai

(én kérek elnézést)

Exploiter 2014.09.25. 00:21:52

Csak azt nem értem, (mint a legtöbben, úgy látom), hogy mindennek mégis mi a búbánatos köze a fasisztákhoz. Vagy ez egyszerűen csak a "rossz" szinonímája lett?

Lásd: Reggel nem értem be dolgozni, mert a kocsim fasiszta lett.
Vagy: Szerinted jó még ez a tejföl? Nem, fasiszta.
Esetleg: A szőke jól néz ki, de a barna olyan fasiszta, hogy bottal nem piszkálnám meg.
Sőt: A drog fasiszta, értem?

Ragozzam még, vagy ez már így is fasiszta?

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.25. 00:43:13

@Exploiter:

Akit egyszer megharapott a náci, annak a tejföl is fasiszta.

Comprende 2014.09.25. 02:39:01

Kertész Imrének is, Kertész Ákosnak is igaza lett. Lázár János, Kocsis Máté, Orbán Viktor csak következmények.

Mi lettünk fasisztákká. Napról napra, mindennapi létformánkkal

????????????????????????????????????????????????????????????

Márhogy te?
Az lettél ?

mortullus 2014.09.25. 03:39:03

Napról napra egyre jobban és jobban fasiszták vagyunk. Mi így Együtt 2014. Ben.

Még azt sem lehet mondani, hogy a szerzőnek elment az esze, mert a jelek szerint sosem volt neki. Mellesleg aki ma Magyarországon azt állítja, hogy kertész ákosnak igaza van, azt börtönbe kellene csukni. Mert fasiszta.

braue 2014.09.25. 04:56:15

Fasizmus? Nem mondod? Mihez képest? Te eszek szeriont fasiszta vagy? Csak szólok, én nem. És rengeteg embert láztok, aki a te idehányt fogalmaid szerint sem fasiszta. Bár az sem az, akit önzésre nevelt a kor liberális baloldalisága. Egy kis önmegvalósítást minden elé helyező gyökér, de nem fasiszta.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2014.09.25. 05:42:17

mivan tolvaj banda? már blognevet os lopkodtok? a kurva a nyátokat azt.

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2014.09.25. 05:53:31

@Exploiter: "Vagy ez egyszerűen csak a "rossz" szinonímája lett?"

Csak úgy mint a barom vénség @bölcsbagoly: -nál akinek ez a balibsi.

"nem, csak egyszerűbb leírni, mintha a társadalom selejtjét kellene írnom."

Tudod, emberek ilyen egyszerűek. Így tudják felfogni a világot.

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2014.09.25. 05:55:05

@bluebear: Jaja. köpönyegforgatizmus megalapítója.

Nzoltan 2014.09.25. 06:09:14

@csatika: Nem azt jelenti, viszont a màsik irànti érzéketlenség az egyik velejárója.

Nzoltan 2014.09.25. 06:13:12

@Én is itt vagyok: Most nemazért, de a nyugger pont a libsik ellensége mióta világ a világ. Ugyanis akadályoztatva érzik általuknmagukat.

Nzoltan 2014.09.25. 06:15:43

@Κara kán: Magyarországon a "liberálisok" igenis egoisták. Csak a saját korlátolt határaikig terjed az elfogadás. Azon túl csak acsarkodàs van.

igazi Ténytár 2014.09.25. 06:18:12

@maxval a bircaman: Igen?

Akkor a magyar lakosság alapvetően a legliberálisabb a világon, mert nemzeti vonás mar évszázadok óta, hogy mindenki csak magával törődik, ott fúrja es utalja a másik magyart (plane ha az sikeres valamiban) ahol csak lehet tértől és időtől függetlenül.

Nzoltan 2014.09.25. 06:21:20

@Κara kán: Igazából lehetne måsnak is hívni, de az intoleráns toplákok hívják így magukat.

Nzoltan 2014.09.25. 06:32:40

Egyébkënt az egész "liberális" index egy szélsōséges portál lett. Kb. a kuruc ellenpontja. Azzal a különbséggel, hogy a kurucon belinkelt tényekkel operálnak, itt meg ilyen marhaságokat költenek mint ez a cikk.

igazi Ténytár 2014.09.25. 06:35:37

@FILTOL: Vigyázz meg a blog nevedet is képesek ÁTÍRNI a tudtod nélkül.!!!
Megtörtént eset.

igazi Ténytár 2014.09.25. 06:45:52

@bölcsbagoly: " A társadalom nem liberalizáóldik hanem devalválódik benne minden erkölcsi tartás, minden eddig fontos fogalom: nemzet, család, egyház."

KÓSA LAJOShoz van szerencsénk?

_____
www.hetek.hu/belfold/200905/kosa_es_a_politikai_ellentmondasok

Véleménye szerint ennek egyik oka, hogy a rendszerváltás utáni politikai elit sem akart és nem is tudott újfajta moralitást adni az országnak. Az a legfőbb probléma, hogy legfeljebb 3-4 millió embernek van valamilyen elképzelése az életről, 3-4 millió embernek van komoly tartása, identitása, a többi 6-7 MILLIÓ viszont NEM RENDELKEZIK EZZEL.

Kósa szerint a társadalom többsége NEM IS IGENYLIi, hogy rendelkezzen morális tartással.
_____

igazi Ténytár 2014.09.25. 06:57:45

@mortullus: Kertesz Ákos MINDEN SZAVA IGAZ LETT!

Ráadásul meg csak nem is mondott sértőbbet mint a Fideszesek:

1, BENCSIK Andras (= a magyar mint nép, irigy, lusta, hazug stb).

Demokrata, 2004. december 9

2, BAYER Zsolt (= magyarok fele beképzelt hülye és seggnyalo)

www.csikszentkiraly.ro/sajto.php?id=165

3, 1, KÓSA Lajos ( = magyar 2/3-a morális nulla és nem is akar jobb lenni)

www.hetek.hu/belfold/200905/kosa_es_a_politikai_ellentmondasok

Csak ugye elkövette azt a hibát hogy zsido létére mondta. De nem, ez nem fasisztoid orszag, hiaba is hangoztatja Orban Baratja Putyin ezt epp par napja...

igazi Ténytár 2014.09.25. 07:03:25

@mortullus: "Mellesleg aki ma Magyarországon azt állítja, hogy kertész ákosnak igaza van, azt börtönbe kellene csukni."

Őket nem akarod börtönbe csukni ezen szövegért? Vagy neked is csak az a bajod Kertésszel hogy zsido?

_________
BENCSIK András (fidesz) :
Demokrata, 2004. december 9.

"A MAGYER NÉPESSÉG ALAPVETŐEN a homo kádáricus alfajához tartozik. Erre a speciesre a tudósok szerint az alábbi tulajdonságok a jellemzők:
GYÁVA, ÖNZŐ, IRIGY, LUSTA, kicsinyes, SUNYI, HAZUDÓS."
_________

BAYER ZSOLT (fidesz alapito)
2006-07-19

„MAGYARORSZÁG FELE, ha van egy SEGG valahol, odaszalad, és KINYALJA.”

"a MAGYAR TÁRSADALOM FELE proletármentalitással él. „Az pedig nem más, mint a magabiztos, feltörhetetlen ostobaság. Olyan HÜLYE vagyok MINT A FÖLD, ellenben rettenetesen magabiztos - jellemezte.”

_________

igazi Ténytár 2014.09.25. 07:07:24

@midnight coder: "Jelen pillanatban a magyar "náci" társadalom"

Orbán baratjaek ezt állítják! Lovass istvan pedig ezt a propagandát követeli!

____
www.origo.hu/itthon/20140922-putyinnal-lobbizik-a-magyar-nemzet-volt-ujsagiroja.html

Putyinnál lobbizik a Magyar Nemzet volt újságírója
__________
index.hu/kulfold/2014/09/19/kisertet_jarja_be_europat_-_nacizmus_kisertete/

A NÁCIZMUS népszerűsítésével vádolja a magyarokat PUTYIN propagandagyára
Index - 2014. 09. 19. 08:59

Bemutatták a Nácizmus Fehér Könyve című könyvet Moszkvában, amely a 19 európai országban végzett felmérések eredményeit osztja meg az olvasóval. A könyv alapján MAGYARORSZÁG MÁSODIK HELYEN ÁLL A FASIZMUST NÉPSZERŰSÍTŐ ORSZÁGOK listáján. A magát nemzetközinek nevező a Világ Nácizmus Nélkül szervezetet azonban kizárólag oroszok vezetik, és egy Kreml-barát oligarcha áll mögötte.
____

MACISAJT 2014.09.25. 07:48:36

"Kertész Imrének is, Kertész Ákosnak is igaza lett."

Valóban. Előbbinek abban hogy a német egészségügyi ellátás szar és emiatt visszaköltözött gyűlölt Magyarországára...
Utóbbinak meg abban volt igaza hogy inkább elhordta az irháját, igaz annyira elmebeteg mégsem volt hogy természetesen közegébe Izraelbe vette volna az aliját, hanem inkább landeszmannizált..Kanadába.

Muad\\\'Dib 2014.09.25. 08:16:07

Szoros volt a mezőny szeptemberben is, de azt hiszem - bár még pár nap hátra van - ez a bejegyzés megnyerte magának a hónap legsötétebb hülyesége címet...

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.25. 08:22:56

Ilyen ostoba hatásvadász címet!

Angyalom, amiről te írsz, az nem fasizmus, hanem egyik oldalról végtelen máléság, a másik oldalról meg hétköznapi bunkóság.

- Ha nem bírsz leszállni, mert megállt az ajtóban, kérd meg, hogy álljon arrébb
- Ha felfelé nyomul, míg te leszállnál, kérd meg, hogy várjon
- Ha zavar a hátizsákja, kérd meg, hogy vegye le, vagy álljon arrébb vele
- Ha maga mellé dobta a táskáját, kérd meg, hogy vegye az ölébe
- Ha várandósnak, idősnek, betegnek akarsz ülőhelyet intézni, kérdezd meg hangosan, hogy ki adná át a helyét a rászorulónak
- Ha babakocsis nőnek kell segítség, kérdezd meg tőle, hogy segíthetsz-e, és ha igen, kérj magad mellé egy másik segítőt is az utasok közül

Ez nem fasizmus, hanem intelligencia, kezdeményezőkészség és udvarias jószándék kérdése.

Fasizmusról rinyálni persze sokkal hatásosabb és könnyebb.

Vedd észre, hogy ha TE haragosan villogtatod a szemed azokra, akik SZERINTED helytelenül viselkednek, ahelyett, hogy udvariasan segítséget kérnél, akkor te is haragos szemvillogtatást kapsz érte cserébe. Senki nem szereti ugyanis, ha vadidegen emberek próbálják őt burkolt-agresszív módon rendszabályozni.

Ugyanezekkel az emberekkel viszont csodát tudsz tenni, ha udvariasan megkéred őket, hogy működjenek együtt veled.

pocaklakó minimanó 2014.09.25. 08:31:01

A cikkíró ne is menjen Svédországba, mert az a fasiszta ország nem az ő szájízének megfelelő lesz. Ott leggyakrabban még a süketnéma és vak, járókeretes 100 éves sem tud leülni a buszon, hiszen aki ül ugyanúgy jogosult ülni, ha megváltotta a jegyét (vagy van bérlete). És ezt meg is jegyzi, ha valaki mégis megkérné, legyen udvarias egy picit.

A hatvanas évek vége óta felnőtt generáció a nagy társadalmi egyenlőség kivívása közben olyannyira elvesztette a még meglévő gyermekszobáját, hogy az nem csupán a külföldről odalátogatóknak tűnt fel.

Ajánlott olvasmány - Hanna Mellin: Den oartige generationen.

csepke 2014.09.25. 08:31:41

@polyvinyl: Te szoktál tömegközlekedni? Az utazóközönség nagyrésze nem angol lord ám. Amiket fent írtál, ha nekiállnál így hepciáskodni hogy vegye le, meg tegye el, meg álljon félre...stb. még ha udvariasan is, úgy fordítanának vissza, hogy a fal adná a másikat.

pocaklakó minimanó 2014.09.25. 08:31:47

EZ EGY KIRÍVÓAN FASISZTA CIKK VOLT. :)

John Doe3 2014.09.25. 08:51:43

@mortullus: Fasiszta az, aki szerint valakit a véleményéért kellene börtönbe csukni. Ezt a nézetet képviseled hozzászólásoddal.

nnnnnnnn 2014.09.25. 08:53:08

ez leginkább pestre jellemző csak. nem csoda, hisz ott él a legtöbb ballib.

bonfred 2014.09.25. 09:00:06

Beleivódott. Így rövid i-vel. Talán a nagy rettegésben erre is lehetne figyelni.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.25. 09:06:08

@csepke:

" Amiket fent írtál, ha nekiállnál így hepciáskodni hogy vegye le, meg tegye el, meg álljon félre...stb. még ha udvariasan is, úgy fordítanának vissza, hogy a fal adná a másikat."

Nem hepciáskodásról írtam, hanem asszertív és udvarias hozzáállásról, amire a másik ember szívesebben válaszol együttműködéssel, mint agresszivitással.

Engem még soha senki nem vágott pofán miatta.

Próbáld ki egyszer te is, hátha mindenki jobban jár vele, mint a "nyeléssel", a szemvillogtatással, az egekbe szökött vérnyomással, meg a lefojtott indulatokkal.

braue 2014.09.25. 09:14:37

@$$$=$$$: Egy kis faluban nincs is tömegközlekedés. Mitől is állnák el az ajtót és hogy ne adnák át a helyet, ha nincs mit. A nagyobb városokban meg ugyanaz, mint Budapesten.

braue 2014.09.25. 09:17:25

@polyvinyl: Ahogy mondod. Ha kérsz a 99% úgy is áll hozzá. Mondjuk, ha be van tépve, vagy be van rúgva az más eset, de még akkor is a nagy része együttműködő, csak mert ember. De most a normális helyzetekről beszélünk.

csepke 2014.09.25. 09:19:22

@polyvinyl: Igen elhiszem, de nem lehet hogy egy kétméteres sportos férfi vagy? Én nem próbálok ki ilyet, mert én nem vagyok az, és nem is akarok másokat megnevelni, a jó édes anyja helyett. Ha meg betömedékel a leszállásnál, félrelököm. Sosem ülök tömegközlekedésen, mások helyett meg nem szoktam intézkedni hogy adja át xnek..stb.

braue 2014.09.25. 09:21:36

@csepke: Rosszul gondolod. Nem kell kétméteresnek lenni.

diszkriminans (törölt) 2014.09.25. 09:37:06

@maxval a bircaman:
Ennek semmi köze sem a fasizmushoz, sem a liberalizmushoz, csak mindenki szereti belemagyarázni az emberek faszságaiba a politikát.

tralalala 2014.09.25. 09:44:45

@csepke: pedig tényleg működik az udvariasság. De csak az "igazi" udvariasság, az udvariasságba burkolt passzív-agresszív megjegyzések meg a szemforgatás/fintorgás az nem.

diszkriminans (törölt) 2014.09.25. 09:50:08

@bbwd:
Ebben ugyanúgy semmi liberális nincs, ahogy fasiszta sincs. Csak neked fogalmad nincs arról, mi az a liberális, ahogy a posztoló azt nem tudja, mi az a fasiszta.

csepke 2014.09.25. 09:56:32

@tralalala: Persze, de ehhez az kell hogy a másik is a te játékszabályaid szerint játsszon. A tömegközlekedésen nagyrészt suttyók vannak, az főleg az, aki nem veszi észre magától, vagy egyenesen leszarja, hogy zavarja a táskája, a torlaszolása, a viselkedése a másik embert. Az udvariaskodás szinte értelmezhetetlen ezen a síkon. És ha a normális ember van kisebbségben, akkor a norma már egész máshol van. Sajnos.

diszkriminans (törölt) 2014.09.25. 10:01:39

@$$$=$$$:
Budapesten a "ballib" pártok és a narancskomcsik támogatottsága nagyjából megegyezett, és együtt 80%-ot tettek ki, mégis a budapesti lakosság 90%-ára jellemző, amit a posztoló írt. Innentől kezdve jó nagy baromság összekötni a politikával az emberek viselkedését. Pontosan ugyanazt csinálod, mint a posztoló, csak másik oldalról.

Ahogy egyébként az individualizmus-kollektivizmus kérdéséhez sincsen köze. Az individualizmus ugyanis nem jelenti önmagában azt, hogy másokat el kell taposni, ahogy a kollektivizmus sem zárja ki azt, hogy az illető értelmezése szerint a kollektíván kívüli egyént ne lehetne eltaposni, vagy másik irányból nézve, azt sem, hogy el kellene taposni.

diszkriminans (törölt) 2014.09.25. 10:06:02

@braue:
Én egy 60 ezres városban nőttem fel, egy másik hasonló méretű városban jártam egyetemre, most egy 150 ezres városban élek. Előbbi kettőben szinte egyáltalán nem volt tapasztalható az a tülekedés, pofátlanság, tahóság, mint Budapesten, holott azért akadtak alkalmak, mikor sorba kellett állni, de tolakodó embert szinte soha nem láttam. Ahol most élek, az határeset, de Budapesttől még nagyon messze van ezen a téren, tapasztalható az, ami Pesten, csak nem akkora mennyiségben.

2014.09.25. 10:19:32

@bölcsbagoly: Oéldául immunizálás? Ikál végződést kapott?
Home care = otthoni ápolás. Inkább -ás végződés a helyes. Determinál, ókulál, destruál. Tehát lehet, hogy a diagnosztikában diagnosztizálnak????

Én is itt vagyok 2014.09.25. 10:24:53

@midnight coder: Egy kifogással élnék. Hitler idejében a zsidókra nehogy már az legyen a jellemző, hogy betörtek, ingyenélők voltak, stb Pont ők voltak vagyonosabbak az átlagnál. Mivel a rabbi választott párt nekik, ügyelt arra, hogy a pénzt párosítsa az ésszel. Magyarán, nem éppen a termelő munkából élt a többségük. Ez ma is igy van. Ehhez párosul hihetetlen összefogásuk. Hitlerék egyszerűen parazitáknak tartották őket. Ez viszont baj, mert ha a haver lép a helyére, mint akár napjainkban is látható, akkor már nem is annyira parazita. Tán a blog írója azért nácizik, mert a "majd én megmutatom nektek, hogy ki az ellenségetek" egyfajta agymosás, és a fásult, sokszor a megélhetőségéért küzdő emberek ezt elfogadják. Én azt látom, hogy az ország nagy része nyomorba van taszítva, s ez bizony kihozza az emberből az egoizmust, Először magammal kell törődnöm, azt jöhetnek a többiek. Kár ezt a kibsikre fogni, ez pont a diktatúra egyik jellemzője. Javallom mindenkinek olvasásra. Machivelli A fejedelem című olvasmányát.

tralalala 2014.09.25. 10:32:51

@csepke: itt ugye az lehet a baj, hogy már eleve látatlanban lesuttyózol mindenkit. Így, nulla tisztelettel, tényleg nem lehet udvariasnak lenni.

csepke 2014.09.25. 10:35:07

@tralalala: Hát így van, aki suttyómódra viselkedik, az jó eséllyel az is, tovább nem filózok rajta. De megnevelni sem akarom.

Gergely_it · http://gergo.me 2014.09.25. 10:50:31

Mindig is volt "hatalmi viszony" ott, ahol legalább 2 ember van jelen, nem tudom, hogy civilizációs következmény vagy mélyebbről, a természetünkből fakad-e, de mindig van, aki a másik fölött áll, vagy oda képzeli magát. De ez, a maga határai között, szükséges is. Alá-fölérendeltség nélkül nem működne a család, a társadalom, az állami szervezet, semmi. Szóval szerintem ezt fölöslegesen keverte ide a cikkíró.

Ami a tolakodást, udvariatlanságot, közönyt illeti... csúny dolog, létezik is (főleg reggel, BKV-n), de talán ennek megítélésében is meg kellene találni az egyensúlyt. Hogy valakit nem érdekel, hogy a másik embernek jut-e ülőhely, az egy dolog. Neveletlenség vagy közöny, semmi több. De lehet, hogy ugyanaz a személy, amikor valódi bajban lát valakit, odamegy és segít. Erre is nagyon sok példa van. Akkor most ítéljük őt meg az ülőhely miatti (huszadrangú, lényegtelen kérdés) közönye miatt, tegyünk egy hatalmas, kitekert logikai ugrást, és fogjuk rá, hogy ő kripto-náci és miatta állhatnak fenn totalitárius rendszerek?! "Enyhe" túlzásnak tűnik...

Érdemes mindent a maga helyén, a maga fontossága szerint megítélni.

Gergő - gergo.me

Így hívnak 2014.09.25. 10:50:32

Te csak a pesti csőcselékről beszélsz. Ilyenek vagytok. Erősen különbözve a magyaroktól......

eßemfaßom meg áll 2014.09.25. 11:07:10

hu.wikipedia.org/wiki/Fasizmus

Hogy ez milyen lelkiállapotban jut valakinek az eszébe arról ha valaki nem adja át a helyét...

braue 2014.09.25. 13:29:39

@Így hívnak: Szánalmas ez a nagy falusi öntudat. És azzal mi van, hogy elesett embereket dolgoztatok éhbérét, a végletekig kizsigerelve őket, és hogy a segélyeket is a szegények elől marjátok fel a földre évente sok száz milliárd értékben? Abból, amit a parasztok azért kapnak mert földjük van (a városi miért nem kap, ha termelőeszköze van?), abból miden szegényt emberi szintre lehetne felhozni.

braue 2014.09.25. 13:31:05

@diszkriminans: Nem egyedül vagy aki olyan helyen él. Kár hazudni!

rayban80 2014.09.25. 14:01:15

Uhh..Nagyon igaz a poszt..De! En ezt itt Nemetorszagban tapasztalom brutalis modon.

diszkriminans (törölt) 2014.09.25. 17:01:33

@braue:
Most miben hazudok? Én ezt tapasztaltam.

A másik, hogy kis faluban is van tömegközlekedés, csak nem helyi, hanem helyközi.

bbwd 2014.09.25. 21:17:16

@diszkriminans: nekem van fogalmam, talán te kevered az európában megszokott liberálist a magyarországi elfajzott változatával

nálunk ugyanis a liberális jelentése baloldali demokrata, orbán ellensége, a nemzeti érzület és hagyományok pusztítója, míg németországban az fpd pl jobboldali

szóval tanulj egy kicsit, mielőtt beleszólsz

büszke illiberális antidemokrata (törölt) 2014.09.26. 04:14:48

én azt látom, hogy ez a fásultság nem fasizmus vagy liberalizmus, nem politikai irányzat, hanem beleszarás abba, ami van
na ezen a beleszaráson felnőhet bármilyen vad eszme, mert leszarja a paraszt, hogy mi lesz a jövőben, leszar mindent

ez messze nem a liberalizmus vagy akár individualizmus
ez spleen, belebolondulás a semmibe révedésbe, a nihilizmus

a liberális és az individualista is felelősséget vállal elsősorban saját magáért
ezek a fapofák meg nem
az más kérdés, hogy a hagyományos udvariasság kiveszik belőlük, ez nem is feltétlenül baj, hogy egy nyuggernek nem adom át az ülőhelyemet, ez szerintem egy nagyon rossz beidegződés, eleve az életkor, pozíció feltétlen tisztelete káros, a meghunyászkodásra, alávetésre, kritikátlan elfogadásra tanít
nem az én hibám, hogy megöregedtél, ne told rám a gondjaidat
ez rendben van
az életkor magánügy, a terhesség is magánügy
a kötelező, elvárt udvariasság csak formaság, minden tartalom nélkül, és mint ilyen kiirtandó

ezek az ésszerűségben gyökerező dolgok, nem feltétlenül liberálisok vagy individualisták, akik nem ész nélkül udvariasak minden öreggel, terhessel szemben

büszke illiberális antidemokrata (törölt) 2014.09.26. 04:21:29

@a Ténytár: +1

amikor Orbán vagy a bértollnokai tolják a magyargyűlölő szöveget, akkor bizony a jó fidesznyik tapsol, amikor valami zsidócska dörgöli az arcukba majdnem szóról szóra ugyanazt, akkor bizony felkapják a vizet

az is egy magyar népet közvetve degradáló mondat volt, hogy "pay no attention to what I say to get elected", magyarul ezek annyira birkák, hülyék, ostoba toplák parasztok, hogy megválasztanak akkor is, ha a képükbe hazudok
na most Orbánnak ennyi volt a véleménye a magyar választókról, akiknek jó része tapsikol ehhez

a posztban emlegetett jelenségeknek semmi köze a fasizmushoz, se a liberalizmushoz, se az individaulizmushoz
süti beállítások módosítása