Reágáló

Ami mostanában történt, és akad jelentőssége is.

Friss topikok

  • Treuga Mei: @MAXVAL bircaman közíró: Igazából háttérhatalmi gendernáci akadémikusbűnözők norvég pedagógus-össz... (2019.05.17. 22:04) Petíció a törvényes EP-választásokért
  • Androsz: @Ylim: "az anarchia/diktatúra mindenkinek csak addig tetszik, amíg nem őt kúrják seggbe." Pontosan. (2018.04.29. 21:37) Az új rend
  • nemecsekerno_007: @a ribancok is kidobják a csikket: Nézd meg ezt a dokumentumfilmet. Kétrészes és egy olyan valód... (2018.04.22. 19:38) Hozzáférés megtagadva
  • maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Igen, már nagy szükség volt a századik ballib pártra! (2018.04.22. 07:36) Ajánlott beszéd egy mai tüntetésre
  • Lesz még Magyar Köztársaság: Ezt vallom én is. Orbánnak már nincs szüksége kétharmadra. 90-, 67-, 56- vagy csak éppen 50+1%-os ... (2018.04.04. 14:45) Egy meg nem valósult bojkott margójára

Linkblog

Amit ígértek

2010.06.11. 08:45 | Treuga Mei | 56 komment

Címkék: oktatás fidesz jobbik adó dakota etnikai

Ha sokat keresek, ne terhelj adókkal! - tartja a kelet-dakota népi mondás.

Majdnem ezt ígérték választáskor. De nem a majdon van a hangsúly. És nem is ez a legnagyobb gond.

Talán nem is annyira irigy, aki fölveti, hogy a társadalmi teherviselésben a leszakadástól nem veszélyeztetett rétegekre bátran lehet jobban alapozni, mint a lecsúszástól fenyegetettekre. Ha a költségvetés bevételét a felső középosztály javára toljuk el, az vagy a leggazdagabb rétegeket vonja komolyabb adózás alá – például vagyoni jellegű és a rétegüket jellemző fogyasztási cikkeket terhelő extra forgalmiadó-növelése formájában (amit sehogy nem észlelek, pedig figyelemmel várom) -, vagy a nyomor felé szorulók további sanyargatását jelenti. (Meg persze az alsó középrétegét, de a jelenlegi társadalmi mobilitási szerkezet a leszakadók közelébe lavírozta ezek jelentős tömegeit is.)

Láthatóan nem értik a fiúk: a jobboldalon azért jelent meg egy vetélytársuk, mert komoly tömegek kerültek a „Kossuth-téri Tüntető” kulturális és gazdasági helyzetébe. Jó néhányan kirekesztődtek a vagyoni javak elérésének esélyéből éppúgy, mint a kulturális javak igényének kialakulásából. (Itt ragadom meg az alkalmat, hogy az oktatásügyi államtitkár asszony rendkívüli társadalmi érzékenységét éppúgy laudáljam, mint a kormányzóerő szegregációs tendenciájú oktatáspolitikáját. Lehet ugyan, hogy ez növeli a proletarizálódást, elképzelhető, hogy méretes csoportok polgárosodásának végleges akadálya lesz, szociálpolitikai polarizálódást [kasztrendszert, latin-amerikanizálódást] alakítva így ki, viszont rövid távon bizonyosan megnyugtató eredményre számíthatunk. A rendes családoknak nem kell ugyanis szembesülniük a szomszédai devianciákig terjedő szocializálatlanságával. Mert hiszen piha!) A leszakadó kispolgári tömegek radikalizálódása a reményvesztett, proletarizálódó nyomorgókkal a háttérben sok jót nem ígér. Különös tekintettel arra, hogy a radikalizálódását így föladni nem képes kispolgári tömegek először valóban az – erőforrások megszerzésében (a hatalom adományaként!) vetélytársnak vélt, ráadásul mesterségesen etnicizált – egyre duzzadó prolik, depriváltak, leszakadottak ellen lépnek majd föl (ahogy már föl is léptek, akár lelövöldözve őket; persze némi csöndes, helyi polgárháború pezsdíti a médiaforgalmat!), de mi lesz aztán, amikor rájönnek, hogy így nem szereztek semmit? Ki ellen lépnek majd föl? Hát így akarja fölzabálni a Fidesz a Jobbikot? Így csak fönntartja az igényt rájuk.

Az, hogy az önkormányzati választások szabályozását átalakítva megkísérli bebetonozni, esetleg a maga javára változtatni a jelenlegi pártpolitikai erőarányokat, valamint csírájában fojtja el új pártok megjelenésének esélyét, ehhez képest már csak mellékkérdés.

Ehhez képest. De azért elgondolkodtató.

A következő négy év sem lesz gusztusosabb az eddigieknél.

 

· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://re-akcio.blog.hu/api/trackback/id/tr772073438

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ász fordulat 2010.06.15. 12:48:50

Első pillantásra azt hittem valami elírás történhetett, amikor azt olvastam ma, hogy Warvasovszky Tihamért, volt MSZP-s országgyűlési képviselőt, Székesfehérvár szocialista, villamosmérnök polgármesterét jelöli a Fidesz az Állami Számvevőszék alel...

Trackback: Nem bontották ki 2010.06.11. 12:04:00

Igaz, Orbánék nem bontották ki az igazság összes részletét, de azért lássuk már be, ez mégsem az őszödi méretű trauma, bármennyire is így szeretnék láttatni egyesek. Orbán 29 pontjáról lesz

Trackback: Az ügyészség fedezi Meggyest? 2010.06.11. 11:28:39

Meggyes Tamást felmentettékA napokban döntött a Központi Nyomozó Ügyészség arról, hogy bűncselekmény hiányában megszünteti a nyomozást Meggyes Tamás országgyűlési képviselő, Esztergom fideszes polgármestere ellen, akit közérdekű adatokkal való visszaél...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eroica · http://fideszfigyelo.blog.hu 2010.06.11. 11:03:46

A Fidesz ellenzékben folyamatosan "szociális válság"-ról beszélt. Ehhez képest most inkább a jobbmódúak terheit csökkentette, a szegényebb dolgozókét meg növelte. :-(

freesleep 2010.06.11. 11:14:39

ha tudnád, hogy a középiskolai tankönyvekben 35% llehet max a 150 karakternél hosszabb mondatok aránya, másképp fogalmaznál-e:?

nestrot10 2010.06.11. 11:24:48

Most újra és újra figyelmeztetem a barom és nem barom szavazókat. EZ A KIS GONOSZ TÖRPE ÉS BANDÁJA úgy megváltoztatja a választási törvényt és az Alkotmányt s az Alkotmánybíróságot, hogy demokratikus úton választással el se lehet venni tőle a hatalmat CSAK FEGYVERREL!!!!!!!! Jó Kis FORRADALOM kell ide( azt szereti a kis szaros törpe..igaz a szavazó fülkében... de élőben nagyobb élvezet lenne neki, vagy a Népnek.....hehe)...és ELZAVARNI EZT A FEKÉLYT AZ ORSZÁGRÓL!!!!!!-de még EURÓPÁRÓL is.

fingerbangs 2010.06.11. 11:33:44

rosszul festenek a dolgok sajnos, új választásokat kellene kiírni mert hazugsággal nyert a fidesz, tudom, hogy faszság, de le kéne zárni ezt a korszakot, hogy ígérgetünk meg hazudozunk, aztán röhögünk egy jót

semmi nem változik már 20 éve
meddig tűrjük még? a fidesz volt az utolsó reményünk
de elbuktak 1 hét alatt

gande 2010.06.11. 11:37:43

@fingerbangs: aki arra számított, hogy 1-2 hét alatt rendbe lehet hozni az országot, az vagy naiv vagy hülye.

Mr. Moody (törölt) 2010.06.11. 11:39:00

@fingerbangs: Nyugodj meg 2014 februárjában kiírják az új választásokat :) Semmi nem fest rosszul maximum a gyurcsány elmebeteg bohóc blogja és az elvakult orbángyűlölők látják így. De ezek meg mennyien vannak? 4-500 ezer? Tessenek felébredni a baloldalon, tessenek dolgozni, tessenek megmutatni hogy kormányképes erő az MSZP.

Ennyi a feladat és meg lehet mutatni a népnek.

2010.06.11. 11:39:06

@eroica: mit növelt? csak kiegyensúlyozta.. nehogy már párezer ember tartsa el a milliókat... kevesebbet kell feketézni aztán kiderülnek azok a nem is annyira kicsi fizetések...

ZX 2010.06.11. 11:39:13

@fingerbangs: Most mondjam, hogy megmondtam előre? :(

Treuga Mei 2010.06.11. 11:41:03

@freesleep:
Igen, magam is hallottam a funkcionális analfabétizmus terjedéséről-
De szövegemmel nem ezen csoportok elérése a cél. Ugyanis ezek jól bewhatárolható pártokra szavaztak és fognak szavazni, nem meggyőzhetőek.

pepin_nymburk 2010.06.11. 11:41:06

@nestrot10: te úgy látom reménytelenül hülye vagy, 2014-ben is lesznek választások kisfiam...ATV, Klubrádió, Népszava, kurucinfo, TV2 még létezik, nem kell aggódnód. Ha ezek eltűnnek, akkor írj újra...

ZX 2010.06.11. 11:43:17

@orly: Ez azért ennél kicsit bonyolultabb.

2010.06.11. 11:44:03

Kedves post-tolo.
Bar jomagam nem vagyok sem proli, sem oktatasugyileg leszakadott, kerlek. amennyiben lehetseges, ugy az olvasottsagodat, es a muveltsegedet ne az idegen szavak felesleges egymarsadobalasaban eld ki. Megertettem amit irtal, de kerlek. :)

apc 2010.06.11. 11:54:19

"Tetszettünk forradalmat csinálni". A forradalom egyik betegsége, hogy nem áll le, hanem egyre szélsőségesebb. Balra, vagy jobbra tolódik a baloldalon az MSZP vergődik, erősen erodálódott,így marad a szélső jobb. A lecsúszó rétegekben talál magának bázist, talán kapnak két pofont oszt jónapot?

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2010.06.11. 11:58:13

Na mi van csórók, így már csirkefarhátra sem furja?!

m.77 2010.06.11. 11:59:14

Nem csoda, hogy az mszp az elmúlt 8 év után is kapott 20%-ot.

Sok sötét él még ebben az országban a hozzászólások alapján.

Tisztelet a kivételnek.

ZX 2010.06.11. 12:01:09

@"the dragon": Nagyon túlteng benned a szociális érzékenység. :P

randomuser1 2010.06.11. 12:16:16

na ja, lehet engem is frusztrálna ha minimálbéren lennék bejelentve, különben is, miazhogy egy polgári párt a középosztályt favorizálja? dogozzatok többet, akkor arányaiban kevesebbet vesz el tőletek a gonosz törpe, vagy ne csináljatok semmit, akkor nem lesz miből elvegyen :)

ekeferko 2010.06.11. 12:16:49

Kísérletnek elmegy.

ZX 2010.06.11. 12:22:32

És az mit csináljon aki túlórákkal együtt keres mondjuk bruttó 150-et? Hova dolgozzon többet?

randomuser1 2010.06.11. 12:32:53

@ZX: állami szférában nemtom, versenyszektorban a válasz evidens.

Állítsuk meg a ......... 2010.06.11. 12:40:51

Dolgozzunk többet?Állandóan ezt halljuk.
Rabszolgabérért?
Ezt a törpe diktátort és bandáját látta már valaki becsületesen dolgozni?

Orbán Bécsből igazolna operaigazgatót, "csodálom" őt, hogy ráér ezzel is foglalkozni, mert most az Operaház igazgatása a legfontosabb megoldandó feladat, még azt várom, hogy magyar focit nem hozta szóba egy kormányűlésen.

ZX 2010.06.11. 12:44:00

@XXXXXXX: Versenyszektorban mi evidens? Hogy már így is a béka segge alatti bérért dolgoztatnak 10-12 órát?

Állítsuk meg a ......... 2010.06.11. 12:45:45

Szóval nagyon -nagyon várom, hogy a focitéma is napirendre kerüljön.

A három nyelvcsapásával meg le se írom mit csináljon.
A 29 pontjával, meg húzzon el a trónjára egy vidéki tanya árnyékszékére.

Alamio 2010.06.11. 12:45:59

@pcr: A legfontosabb éppen az, amivel akkor és ott foglalkozol. Nem elfogadható érv számomra, hogy a fontossági sorrend betartatása mellett ilyennel miért ne lehetne foglalkozni (vagy akár a magyar focival).
A mondanivalód fennmaradó többsége meg Téged minősít. (ami gyűlöletkeltés működött 2002-ben és 2006-ban, az nem hiszem, hogy fog 2014-ben, mert már 2010-ben sem jött be... De korán elkezdtétek. Így még dögunalmas simán lehet.)

ZX 2010.06.11. 12:48:25

@Alamio: A gyűlöletkeltés lehet a szocik stratégiája, de a félelemkeltés és megfélemlítes meg a Fideszé. Egyik 19 a másik egy híján 20.

Mr. Moody (törölt) 2010.06.11. 12:52:12

@ZX: félelemkeltés és megfélemlítes

Erről mindig eszembe jut az a riport az Indexen amikor a 2006 októberi eseményről nyilatkozott egy rendőr. Tanulságos kis riportocska, hogy a hatalom és a neki alárendelt szervek hogy alkalmazták a félelemkeltést és megfélemlítést

Állítsuk meg a ......... 2010.06.11. 12:54:06

@Alamio:
Mondjuk én lexarom a focit is meg orbánt is, azért.

Sokkal fontosabb lenne a gazdasági helyzet stabililázása, de megfelelő politikával, nem a 29 ponttal.
Az Operaház meg majd ráérne sokkal később is.
Nem kell itt kelteni a gyűlöletet, rájöttek már nagyon sokan, hogy rossz helyre ikszeltek.
A 16 %-os egykulcsos adóval, pont azokat akarja a porba taposni, akik már félig benne ülnek.
Ha folytatja ezt a gazdaságpolitikát, akkor nem sokáig ül majd a székében, mert mindazon népharag, amely az elmúlt 20 év kormányzása során felgyűlt és majd lokalizálódik, elsodorja őt.

tökmindegy77 2010.06.11. 12:54:46

Tavaly az történt, hogy felemelték 21,akárhányszázalékra az alsó adósávot, de átnevezték szuperbruttóra, mert a 17% mégiscsak jobban néz ki. Aztán hogy ne legyen olyan feltűnő az adóemelés, meghát választás is jön, adtak szép nagy adókedvezményt, hogy legyen még pár szavazó. Aki meg be van jelentve rendesen és többet keres az átlagnál annak meg úgysincs rá szüksége majd elvesszük tőle. Helyette most leviszik 16%ra az adókulcsot és aki tíz minimálbérnyit keres az 10-szer annyi adót fog fizetni mint a minimálbéres. A maradék nagy részét meg áfa és jövedéki adók formájában befizeti szépen. Vagy helyrerakja az anyagi helyzetét. Ezzel vagy több munkát teremt vagy lehetőséget magasabb fizetésekre.

Ez amit eddig leírtam szerintem jó dolog. Az is jó dolog, hogy a kedvezményeket 2 év alatt akarják kivezetni, így mindenkinek van ideje felkészülni rá. Miért úgy számol mindenki, hogy 2 év múlva is ugyanannyit fog keresni mint most? Nem harcolnak egy jobb fizetésért? Nem próbálnak keresni jobb munkahelyet hogyha a mostani nem megfelelő? Vagy jó a mostani állapot? Ha nem akkor még mindig van esély arra, hogy 2 év alatt az átalakítások hatására esetleg javul az ország állapota és több lehetőségük lesz, mégha ők nem is tennének érte.

És még egy apró megjegyzés: adót csak annak lehet csökkenteni aki fizet is...

Állítsuk meg a ......... 2010.06.11. 12:57:24

@Alamio:

A fideszes mániákusságnak, meg véget lehetne már vetni, hogy az aki nem ért veletek egyet az rögtön szoci.

Ezt apucitok a zártosztályról hozta magával?

baba jaga 2010.06.11. 12:59:01

egy percig se hidd,hogy ugyanaz lesz.
annál sokkal rosszabb idők jönnek.
ez a sok dilettáns,hőbörgő embernek tűnő barom még sok baj okozója lesz.
még csak az út elején járunk.
de sebaj,győzött a forradalom,mindenki főzhet otthon pálinkát,
s elfelejthet minden rosszat.

Mr. Moody (törölt) 2010.06.11. 13:00:50

@pcr: Miért sodorná el? 2/3al mégis hogy képzeled?

Ha egy hitványul gyenge kisebbségi kormány is képes volt Magyarországon kihúzni, akkor egy 68%os parlamenti mandátummal rendelkező párt meg nem? :)

Érdekes,, hogy egyre több ballib felhozza ezeket a tüntetéseket, meg majd az Orbánt elkergetik.

ZX 2010.06.11. 13:01:14

@Mr. Moody: Itt nem csak a hatóságok általi félelemkeltésről van szó, hanem pl. a ha nem szavazol a fideszre akkor ki leszel rúgva típusú dolgok remekül működnek.

Állítsuk meg a ......... 2010.06.11. 13:05:28

@Mr. Moody:

Tudod az a 2/3 az már a múlt és lesz az sokkal kevesebb, ha most lenne a választás már nem lenne meg.

Igen nagyon sajnálatos, hogy a pofont majd az a párt kapja meg aki ekkorra támogatottsággal nyert, de vajon mekkorával fog megbukni, hajaj.......

ZX 2010.06.11. 13:05:34

@tökmindegy77: No persze. Megnézem majd mennyit emel a fizetésemen a főnököm, hogy ne járjak rosszabbul. Simán elteszuik zsebbe. Ismerjük a vállalkozók többségét. Egyébként is nincs igazságtalanabb adózás az egykulcsosnál szerintem.

Alamio 2010.06.11. 13:07:44

@ZX: Jah, az egyik kutya másik eb gondolatvilágtól nincs csömör?
@pcr: Csak a topic nem rólad szól, meg arról, hogy minek örülsz. Egyébként ha annyira szabadelvű vagy, akkor engem miért Fideszezel le (önámítás csúcsfokon)?
Nem hinném, hogy aki nem ért egyet velem, az szoci. Te viszont úgy látszik, az vagy. A retorikád lehetne Gyurcsányé is- pont ezen a ponton dupla fenekű hazugság a Fideszeseket vádolni elvakultsággal. Szinte mantraként szajkózol (szajkóztok) nyilvánvalóan rosszindulatú, sehova sem vezető mondatokat. És ha nem jön be, leállsz (leálltok) személyeskedni- mint ahogyan azt most velem próbáltad.

degreen 2010.06.11. 13:08:13

ja, mert a minimálbéres terepjárós ne fizessen be a közösbe. csak aki rendesen dolgozik az, mi?
nestrot: keresd fel orvosod :)

genghis 2010.06.11. 13:09:10

Ket dolog:

1
Kedves posztolo!
Tanulatlan felhulye iskolazatlan hadibarom vagyok-ertettem amit irtal de nevetseges a rengeteg idegen szo es a folyamatos onismetles a posztodban. Erdemes a kritikakra halgatni talan es nem fenyezni a magasan kvalifikalt ertelmisegi maszlagot.

2
kedves kommentelok!
Nevetseges ahogy egymast marcangoljatok, kopkoditek, frocskolitek.
Gonosz torpeztek, kommunistaztok stb. Mint valami foci drukkerek. Ne felejtsetek man el hogy alapvetoen a politikusok ertunk vannak es nem forditva. Nem balvanyozni kell oket, hanem megvalasztani, aztan figyelni jol dolgozik-e a barma. Ha nem akkor lehetoseg szerint nem megvalasztani legkozelebb. Ha meg jol dogzik akkor lehet neki tapsolni okosan.
El lehet gondolkozni, miert gondoljak nemelyek ugy hogy folyamatosan kopkodni kell az Orban kormanyra, masok meg miertnem tudjak a nyelvuket kihuzni a hatsojabol. Ugyanez igaz lehetne Gyurcsanyra is-de neki kozel sem volt ekkora szemelyi kultusza.

tökmindegy77 2010.06.11. 13:09:59

@ZX: az miért igazságosabb, hogy az átlagjövedelem fölött picivel már minden kedvezmény nélkül maximális kulccsal veszik el a fizetésed sokkal nagyobb részét mint pl annak aki kamuminimálbéres?

Mr. Moody (törölt) 2010.06.11. 13:11:05

@pcr: Most ezt nem értem. 2006-ban nyert az MSZP és 2010 elejére kisebbségi kormányként 16%os támogatottság mellett is kormányzott

2013-ban is 68%os lesz a Fidesz a Parlamentben attól függetlenül, hogy esetleg 35% marad real time neki.

Sok a kis Nostradamus mostanság az ellenoldalon, hogy mikor bukik a Patás. Bárcsak így tippelgettek volna a Ferencre is Öszöd után 3évig.

ZX 2010.06.11. 13:11:49

@Alamio: attól van csömör, hogy 2 dilettáns banda egymást váltogatva (tömi a zsebét) irányítja az országot.

Állítsuk meg a ......... 2010.06.11. 13:15:10

@genghis:
Tudod az a baj, hogy nem lehet kiszámítani, hogy a kis törpéből mikor melyik énje bújik elő.Ezért van ilyen kettősség.

@Mr. Moody:
Nostradamus:D
Ő nem említette orbánt , csak egy hisler nevű tagot csak egy betűt tévedett.

Artie 2010.06.11. 13:15:16

@fingerbangs: Remény_ünk_? Kikérem magamnak.

Maximum neked és az 53% többi tagjának, akik elhitték, hogy itt bármit is változtatni fog Orbán és sleppje.

ZX 2010.06.11. 13:15:45

@tökmindegy77: Mert nem 2 adókulcs kell, hanem 3-5 ahogy régen. Minél kevesebb kulcs, annál igazságtalanabb a dolog. Legalábbis szerintem.

Mr. Moody (törölt) 2010.06.11. 13:15:45

@ZX: Ott a cseh példa. 1-2 éves pártok vittek el több mint 25%-nyi szavazatot 2 hete.

Senki nem tudja kik, senki nem tudja mire képesek, teljes homály és bizonytalanság. Megkapták a lehetőséget mert mindenki elkúrta.

Kérdés milyen minőségű politikát képesek majd nyújtani a nagyszínpadon.

randomuser1 2010.06.11. 13:18:44

@ZX: az attól függ, honnan nézzük:)

tökmindegy77 2010.06.11. 13:23:01

@ZX: akkor értenék veled egyet, ha nem azért emelkedne az adója annak aki rendesen fizet, mert milliós nagyságrendben nem fizetnek adót. És nem a "gazdagokról" van szó. Átlag fölött kereső átlagemberekről. Az átlag ma kb 200 bruttó. Ezt az átlagot jelentősen rontja a milliós nagyságrendű minimálbéres, tehát ennél valószinűleg magasabban van a valós helyzet. Ha mindenki rendesen befizetné, én akár még kedvezményt is adnék annak aki keveset keres. De semmiképpen sem annyit amennyit ,hogy ne fizessen semmit.

ZX 2010.06.11. 13:27:07

@tökmindegy77: Ebben egyetértünk. Szigorú ellenőrzések kellenek, de nem minimálbére APEH dolgozókkal, mert azzal csaka korrupciót növeljük.

Alamio 2010.06.11. 13:31:48

@Mr. Moody: Nálunk ez az arány majdnem 25 %. Senki nem tudta/tudja, mit fog csinálni a Jobbik a parlamentben, és senki nem tudta, mi is az az LMP.

@ZX: Ezt remélem leírtad 2-3 hónappal ezelőtt is. Gyanítom, nem. De minden szempontból ellenzem azt a nézetrendszert, hogy dózeroljuk le a parlamentet. Mert akik utána jönnének, azok aztán hozzáértők :-) Az átlagember naivitása.

Rong 2010.06.11. 13:34:19

Pontosítaniék. A minimálbér ma is adóköteles. Mindig is az volt. Csak az adójóváírás elvitte a levont adót. De nem csak a minimál béreseknek, hanem azoknak is akik nem voltak sokkal felette.
Amúgy szemét szocik. A szuperbruttónak hála, havi 769 HUF adót vontak a minimálbérből. Azaz már idén is ténylegesen adózik.
Köznyelven: idén mindenkitől vonnak adót.
Most lehet vitatkozni a mértékének igazságosságáról :)

ZX 2010.06.11. 13:36:33

@Alamio: 2-3 hónapja is pontosan tisztában voltam vele, hogy a sem a Fidesztől, sem az mszp-től nem lehet várni semmi jót, nem is szavaztam egyikre sem.
Nem, a parlamentet senki sem akarja ledózerolni, de azt ugye te sem hiszed, hogy a politikának kötelezően korruptnak és hazugnak kell lennie?

Treuga Mei 2010.06.11. 16:11:58

@tökmindegy77:
A megközelítésed következetes, posztom épp arra próbált utalni, hogy az a szempontrendszer, amin ez a logikai sor alapul, alapvető kérdéseket hagy figyelmen kívül.
A progresszív (sávosan növekvő) adórendszer egyrészt a szolidáris társadalom alapkövetelménye (aki kisebb arányban költ alapszükségleti cikkekre, az ahelyett, hogy elutazná és elautózná, a közösségi intézmények finanszírozására fordítja a "fölöslegét" a befektetés mellett). Az egyéni beektetési és fogyasztási szokások ugyanis akkor is kisebb arányban érvényesítik a közösségi érdeket, ha a velük szemben álló intézmények rossz hatásfokúak. Bármilyen célokra fordítja is a közösség az adókat, az valamilyen integrációs cél közvetett vagy közvetlen szolgálója. Ez a források egyéni rendelkezése esetén igen kis arányban igaz. (Az csak mellékesen megjegyzendő, hogy a nagyobb jövedelem lehetővé teszi az aránytalanul nagyobb externáliákat is! Gondoljuknk csak a környezetvédelemre! És hiába pl. a legmodernebb katalizátor a drága autón, ugyanis a használata hatványosan nő a járműnek...)
Az, hogy az érdekérvényesítési aszimmetria a munkavállalók számára alig teszi lehetővé a tervezést (nem is szólva a kulturális tőke fölhalmozásának esélytelenségéről: sem idejük, sem erejük ezen igényüket kielégíteni, de többnyire kialakulni sem hagyja a leszakadó rétegekben a társadalmi rend! - ld. pl. fizetős, színvonaltalan [felső]oktatás), a jobb munkahely keresését meglehetősen behatárolja. Arról alig is szólva, hogy a munkaerő"piac" nem valódi piac: óriási az erőfölénye a tőkének, és mivel sok különálló autonóm személy alkuszik kevés, egymás tevékenységére épülő, gyakorta "árkartellekbe" (értsd: bérkartellekbe) tömörödő jogi személyiséggel, hiába is keres a nyomorult melós, ha nem jó neki, akkor sem kap jobb állást...
Abban igazad van, hogy csak adóból lehet kedvezmény, de az újraelosztás elvileg (is) a társadalom egyben tartását szolgálja, a kedvezmény meg vagy igen, vagy nem...

@genghis:
Magam proletár vagyok, alacsonyan kvalifikált (érettségiig jutottam), de nem az a célom, hogy félszavas negyedigazságok rusztikus bájú bukolikájába derüljek, azt meghagyom Gyurbán Flektornak és Orcsány Virencnek. Épp azt állítom - többek közt -, hogy az a nyelvi-retorikai igénytelenség, ami a jelenlegi pártpolitikai teret jellemzi, a szellemi és eszmei sivárság, az intellektuális sekélység palástolója óhajt lenni. Olyannyira renyhén és hanyag nemtörődömséggel, a látszatra is oly kevéssé adva, hogy még én is átlátok rajta.
Az önismétlést (redundanciát?) - hacsak nem retorikai elemként - nem látom igazán a szövegben. Ez nem jelenti, hogy tévedsz. Az idegen _eredetű_ szavak ezúttal aligha hemzsegnek, ráadásul erősen rövidítik és egyszerűsítik a leírást. Ha nem volna itt-ott, esetleg terjengőssé válna.
A politikusok, a közSZOLGÁK kérdésében alighanem igazad van. Lehet, hogy a kommentelők nagy számban tetten érhető révült politikai rajongása jól reprezentálja az ország állapotát.
És ez nem biztató.

tökmindegy77 2010.06.11. 16:35:40

@Treuga Mei: Szerintem a szolidáris társadalom nem egyoldalú ha csak az egyik oldal van terhelve. Nem lehet azt csinálni, hogy szuperbruttó néven még nagyobb adóterhet vezetnek be egy (nemisolyan) szűk réteg ellen, miközben 1M+ ember minimálbéren van (nyilvánvalóan nagy részüknél ez nem valós), és van egy szintén óriási létszámú "okosan" bejelentett ember. Szerintem nagyon sokan örültek volna akkor is ha a felső sávot csökkentik 6-8%-al. Ami miatt jobban örülök ennek az egykulcsos adónak, mert talán tényleg bekövetkezik egy szemléletváltás. Én azt várnám még ez mellé, hogy nagyon komoly büntetéseket vezessenek be főleg a munkaadók ellen. Szűnjön meg a boríték mindenhol: fizetésnél, orvosnál, rendőrnél.

tökmindegy77 2010.06.11. 16:38:31

@tökmindegy77: első mondat helyesen (már írni sem tudok :)): Szerintem a társadalom nem lehet szolidáris ha csak az egyik oldal van terhelve.

Franzi 2010.06.12. 00:42:32

milyen céllal írtad a posztot?

azért, hogy közöld az álláspontodat vagy azért, hogy mindenki előtt bizonyítsd mennyire bonyolult mondatokat vagy képes indokolatlanul telepakolni idegenszavakkal?
süti beállítások módosítása